Geen spoor van corona

SCROLL DOWN FOR THE ENGLISH VERSION

Op 15 juni vertrokken we met de skates uit Breda. Inmiddels zijn we ruim een maand onderweg en helemaal in het noorden van Denemarken. Dagelijks leggen we ongeveer 50 kilometer af, trager dan met de fiets, maar wel een pak sneller dan wandelen en kanovaren. Ons lichaam is intussen goed aangepast aan de nieuwe sport en de Deens heuvels zijn een uitstekende training voor de hogere bergen in Noorwegen en Zweden. Van corona lijkt onderweg geen sprake. In Duitsland moesten we weliswaar een mondjekapje dragen in de supermarkt, maar aan de mensen merken we niets. We zijn overal welkom en worden regelmatig uitgenodigd om binnen te slapen, mee te ontbijten of een douche te nemen.

De nieuwste verhalen

De eerste dagen op de skates vallen fysiek niet mee. Het is loodzwaar en we vragen ons af of we Zweden wel halen. Na een paar dagen gaat het beter, maar lekke banden spelen ons parten.

skating in the Netherlands

Wedstrijd lekke banden

We zijn intussen zo gewend aan het inpakken van onze spullen dat het nauwelijks een gevoel geeft dat we op reis vertrekken. In de afgelopen vier jaar zijn we tientallen keren voor een langere periode op een vaste plaats gebleven...

klompen op de fiets

Zwarte kousen

's Ochtends vroeg zitten we in een warm ochtendzonnetje naast onze tent. Hoewel we uitgeput in de tent kropen, sliepen we toch slecht op onze slaapmatjes. Om vier uur ’s ochtends kleurde het buitenzeil van de tent al okergeel en startte onze automatische piloot...

bicycle trailer

Scheisse in Duitsland

Episode 8 en 9

Twee afleveringen (learning a new skill en Route Blanche) in één nieuwsbrief, wat een cadeautje! De afgelopen twee maanden hebben we hard kunnen werken aan de afleveringen over het skiën. Het resultaat is, al zeggen we het zelf, prachtig. We realiseren ons dat we iets speciaal gedaan hebben met dit ski avontuur. Ondanks het einde in mineur houden we er nu toch een herinnering aan over waar we erg trots op zijn. Geniet van de mooie (en verfrissende) beelden. Veel kijkplezier.

Reistips

Hoewel we regelmatig uitgenodigd worden door mensen, sliepen we de afgelopen maand toch vooral in de tent. De eerste twee nachten sliepen we niet zo goed, maar hoe meer je in de tent slaapt, hoe leuker het wordt. Vijf geheime tips!

handige kampeertips voor prachtige kampeerplaatsen

Vijf geheime kampeertips

De afgelopen drie jaar sliepen we bijna 300 keer in onze tent. Soms op onwaarschijnlijk mooie plaatsen, soms verscholen voor de wind onder het afdak van een lelijk gebouw.

WeLeaf Fotowinkel

Je leest het goed, vanaf nu kan je onze foto's kopen in onze eigen online fotowinkel. We bieden een unieke foto aan in de hoogste kwaliteit, het printen als wanddecoratie doe je zelf bij één van de vele online aanbieders of een lokale drukkerij.

Naast een unieke foto steun je er ons project mee zodat we kunnen blijven inspireren.

Het vervolg

Vanuit het noorden van Denemarken kunnen we met de ferry naar Zweden en Noorwegen. We hebben nog geen keuze gemaakt waar we eerst heen gaan, maar het lijkt Noorwegen te worden. Zweden staat bij veel landen als oranje of rood gemarkeerd en dan bestaat de kans dat we Noorwegen niet binnen mogen. Omgekeerd is er geen probleem. We gaan niet helemaal tot de noordkaap, maar blijven in midden/zuid Zweden en Noorwegen totdat de winter begint. Dan zoeken we een plekje om te overwinteren (of komt er misschien weer een winteravontuur?).

English

No signs of corona

On June 15 we left with the skates from Breda. We have now been on the road for over a month and are all the way in the north of Denmark. Every day we cover about 50 kilometers, slower than by bicycle, but a lot faster than walking and canoeing. Our body is now well adapted to the new sport and the Danish hills are an excellent training for the higher mountains in Norway and Sweden. Corona seems to be out of the question. In Germany we had to wear a mouth mask in the supermarket, but for the rest there are no signs of corona. We are welcome everywhere and are regularly invited to sleep indoors, join breakfast or take a shower.

Latest stories

The first days on the skates are not easy physically. It is very tough and we wonder if we will make it to Sweden. After a few days it goes better, but flat tires are becoming the next challenge.

skating in the Netherlands

Flat tire competition

We are so used to packing our things that it hardly gives us a feeling that we are leaving on a trip. In the past four years, we have stayed a dozens of times for an extended period in the same place...

klompen op de fiets

Black stockings

Early in the morning we sit in a warm morning sun next to our tent. Although we crawled exhausted into the tent, we slept badly on our sleeping mats. At four o\'clock in the morning, the outside cover of the tent turned ocher yellow and our autopilot started...

bicycle trailer

Episode 8 and 9

Two episodes (Learning a new skill and Route Blanche) in one newsletter, what a treat! The past two months we have been able to work hard on the episodes about the ski adventure. The result, even if we say so ourselves, is beautiful. We realise that we have done something special. Despite the corona ending, we now have a memory that we are very proud of. Enjoy the beautiful (and cool) images. Enjoy watching.

Travel tips

Although we are regularly invited by people, we mainly slept in the tent last month. We didn't sleep very well the first two nights, but the more you sleep in the tent, the better it gets. Five secret tips!

handige kampeertips voor prachtige kampeerplaatsen

5 secret camping tips and tricks

In the past three years we have slept more than 300 times in our tent. Sometimes in incredibly beautiful places, sometimes hidden from the wind under the roof of an ugly building.

WeLeaf Photo Shop

Yes, that's right! From now on you can buy our photos in our own online photo shop. We offer a unique photo in the highest quality, you can print it as a wall decoration yourself at one of the many online suppliers or a local print shop.

In addition to a unique photo, you support our project with it so that we can continue to inspire.

What's next

From the north of Denmark we can take the ferry to Sweden and Norway. We have not yet made a choice where to go first, but it seems to be Norway. Sweden is marked as orange or red in many countries and there is a chance that we will not be allowed to enter Norway. The other direction, there should be no problem. We don't go all the way to the North Cape, but stay in mid / south Sweden and Norway until winter starts. Then we look for a place to spend the winter (or maybe there will be another winter adventure?).